Świetlica

Drukuj

Dokumenty świetlicowe:

1. Procedura przyprowadzania.

2. Regulamin.

3. Regulamin rekrutacji.

4. Telefony, zasady w świetlicy.

5. Wniosek.

 Omnibus klas III - konkurs

 

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZEJ

ŚWIETLICY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W RZESZOWIE

NA ROK SZKOLNY 2017/2018

 

Świetlica jest podstawową komórką współczesnej szkoły realizującą funkcję opiekuńczo-wychowawczą. Jej głównym zadaniem jest zapewnienie dzieciom właściwej opieki, umożliwiającej wszechstronny rozwój osobowości dziecka.

Plan pracy świetlicy opracowany jest w oparciu o roczny dydaktyczno - wychowawczy plan pracy szkoły, a także zawiera zadania do wykonania wynikające z analizy potrzeb i zainteresowań wychowanków i oczekiwań ich rodziców.

 

I.  ORGANIZACJA  PRACY  ŚWIETLICY

  • Godziny pracy świetlicy 6.30 – 17.00;
  • Dzieci do świetlicy przyjmowane są na podstawie wniosków;
  • Ilość grup wychowanków uzależniona jest od liczby dzieci zapisanych do świetlicy i od ich wieku (klasy 1 –5);
  • Zajęcia programowe odbywają się w grupach wiekowych;
  • Dzieci ze świetlicy odbierane są przez rodziców, opiekunów lub osoby upoważnione na piśmie.

 

RAMOWY  PLAN  DNIA:

 

    6.30 ‑   8.15     
Przyjmowanie dzieci do świetlicy. Sprawdzanie obecności. Sprawdzanie przygotowania do lekcji. Gry i zabawy stolikowe. Aktywność własna dziecka.
 8.15 ‑   9.20  
Zajęcia rozwojowe – dydaktyczne, plastyczne, techniczne, muzyczne, ruchowe, czytelnicze, praca w kółkach  – zgodnie z założonym planem pracy.
 9.20  ‑  9.50   
Śniadanie.
 9.50 – 11.45   
Odrabianie zadań domowych, nauka własna.Cykliczne czytanie literatury dziecięcej.
Działania integracyjne: zabawy w kącikach tematycznych, 
zabawy towarzyskie, zabawy ruchowe, przegląd  czasopism, gry dydaktyczne, gry stolikowe, gry świetlicowe.
Prace na rzecz świetlicy –    dekoracje,    wystawy, akcje, prowadzenie kroniki, przygotowania do konkursów.
11.45 – 15.00  
Obiad i odpoczynek poobiedni. Korzystanie ze środków multimedialnych.
Odrabianie zadań domowych. Aktywność własna dzieci.
13.30 – 16.30  
Zajęcia  plastyczne, czytelnicze -wybrana literatura dziecięca, gry stolikowe i świetlicowe,zabawy 
tematyczne według pomysłów dzieci. Zajęcia muzyczne, tematyczne -  zgodnie z planem pracy, filmy i bajki dla dzieci, z wykorzystaniem środków multimedialnych.
Zabawy i gry ruchowe, zabawy towarzyskie, zajęcia rekreacyjno-sportowe – w salach lub na podwórku szkolnym.
16.30 - 17.00
Prace porządkowe.

 

FORMY  ORGANIZACYJNE  ZAJĘĆ:

 

  1. Dbałość o stan zdrowia i prawidłowy rozwój fizyczny – zapoznanie się ze stanem zdrowia wychowanków, analiza opinii i orzeczeń z PPP, prowadzenie zajęć o tematyce zdrowotnej.
  2. Zajęcia dydaktyczne – zgodne z tematyką tygodnia.
  3. Nauka własna – odrabianie zadań domowych, praca indywidualna z uczniem słabym i zdolnym, rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
  4. Zajęcia rekreacyjne na świeżym powietrzu – zabawy i odpoczynek na podwórku i boisku szkolnym, korzystanie z urządzeń na placu zabaw.
  5. Zajęcia sportowe – gry i zabawy ruchowe, gry terenowe, zręcznościowe.
  6. Zajęcia artystyczne – prace plastyczne, techniczne, zajęcia umuzykalniające.
  7. Prowadzenie cyklicznych zajęć tematycznych:
  • Prowadzenie kroniki (odpowiedzialna p. D. Jaskot, I. Malinka, D.Chmaj)
  • Kółko plastyczne (odpowiedzialna p. L. Żelechowska -Pawłowska)
  • Poznawanie tajników przyrody (odpowiedzialna p. D. Jaskot)
  • Kółko sportowe (odpowiedzialna p. D. Chmaj)
  • Kółko ortograficzne (odpowiedzialna p. I. Malinka)
  • Mistrzowie tenisa stołowego (odpowiedzialna p. D. Chmaj, J.Kuć)
  • Czytanie „Opowiadań z morałem”  (odpowiedzialna  p. A. Partyka, A. Potera-Barłowska)
  • W ramach akcji „Zagraj z Markiem a nie z Androidem”:
  1. Koło miłośników Scrabble`i (opiekun p. D. Jaskot)
  2. Koło miłośników Rummy`ka (opiekun p. I. Malinka)
  3. Koło warcabowe (opiekun p. D. Jaskot, D. Chmaj);

7. Kształtowanie nawyków życia codziennego oraz rozwijanie samodzielności i samorządności, prawidłowych relacji i komunikacji interpersonalnych, współorganizowanie i czynne uczestnictwo w imprezach świetlicowych i szkolnych. Kształtowanie umiejętności zachowania się w różnych okolicznościach i radzenia sobie z zagrożeniami. Dbałość o utrzymanie higieny osobistej i czystości wokół siebie, dbałość o kwiaty i przedmioty codziennego użytku.

 

TEMATYKA  CYKLICZNA do planu pracy, związana jest z obchodami rocznic i uroczystościami państwowymi, kościelnymi i szkolnymi, związana ze środowiskiem i otoczeniem dziecka:

 

WRZESIEŃ: 1. Poznajemy się. Pocztówka z wakacji.

                      2. Jesteśmy bezpieczni w szkole i na drogach. Zawieramy kontrakt.

 3. Dary pól, lasów i ogrodów.

 4. Jestem dobrym kolegą. Dzień przyjaciela.

 

PAŹDZIERNIK:     1. Świetlica pomaga zwierzakom.

       2. Nasi nauczyciele.

 3. Złota polska jesień.

 4. Książka na jesienne szarugi.

 

 

LISTOPAD:     1. Pamiętamy o tych, którzy odeszli.

 2. Święto Niepodległości.

 3. Nasi skrzydlaci przyjaciele.

 4. Dzień jabłka.

 5. Andrzejkowe wróżby.

 

GRUDZIEŃ:   1. Barbórka, mikołajki.

2. Świąteczna kartka bożonarodzeniowa.

3. Choinkowe radości – ozdoby, kolędy.

 

STYCZEŃ:    1. Witamy Nowy Rok. Pokłon Trzech Króli.

 2. Kolorowy karnawał.

3. Dzień babci i dziadka.

4. Bezpieczne ferie.

 

LUTY:    1. Podróże małe i duże.

               2. Dzień bezpiecznego Internetu.

                3. Legendy i podania ludowe.

      

MARZEC:    1. Dzień Kobiet.

2. Tydzień gier planszowych.

3. Witamy wiosnę.

4. Wielkanoc tuż, tuż.

 

KWIECIEŃ:    1. Dobry żart tynfa wart.

2. Łamigłówki mądrej główki.

3. Dzień Ziemi.

  4. Majowe święta.

 

MAJ:   1. Żyj zdrowo na sportowo.

            2. Żyj zdrowo – jedz kolorowo.

            3. Dzień mamy.

            4. Ja i moja rodzina.

 

CZERWIEC:    1. Rodzinny piknik.

                           2. Olimpiada świetlicowa.

                         3. Bezpieczne wakacje.

 

II. ZADANIA DODATKOWE

 

  1. Współpraca z rodzicami

 

  • Zapoznanie z organizacją pracy świetlicy.
  • Czynny, codzienny kontakt z rodzicami, omawianie spraw wychowawczych w miarę potrzeb.
  • Sondaż oczekiwań rodziców wobec świetlicy.

 

  1. 2.    Współpraca z wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym.

 

  1. 3.    Współpraca z biblioteką szkolną.
Copyright 2011 Świetlica. Wykonanie Wojciech Hałucha
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free