W dniu 25 marca uczniowie naszej szkoły odbyli fascynującą podróż do Indii w ramach "Spotkań z podróżnikiem". Przewodnikiem tej wyprawy był pan Dariusz Rochecki z grupy „trzask.pl”
Pan Dariusz pokazał nam dwa oblicza tego państwa. Jedno to piękne - egzotyczne krajobrazy, wspaniałe zabytkowe miasta, bogate pałace i świątynie takie jak np. okazałe Tadż Mahal – mauzoleum z białego marmuru, Pałac Wiatrów w Dżajpurze czy Złota Świątynia Sikhów w Amritsarze.
Drugie oblicze Indii to dzielnice nędzy, gdzie miliony biednych ludzi koczuje na brudnych ulicach pełnych odchodów i stert odpadów, miedzy którymi świnie wyszukują resztek jedzenia.
Pan Podróżnik opowiadał o różnych zwyczajach, obyczajach i wierzeniach.
Bardzo interesująca była opowieść o Karni Mata - świątyni szczurów w Deshnok,gdzie żyje około 20 000 tych gryzoni. Szczury traktowane są tu iście po królewsku - kapłani opiekują się nimi, karmią, a Hindusi pielgrzymują do tej świątyni, przynosząc dary i oddają cześć jej mieszkańcom.
Uczniowie poznali typowy męski i kobiecy strój Hindusów, czyli dhoti i sari, które niektórzy mogli osobiście przymierzyć. Dowiedzieli się także, dlaczego kobiety w Indiach malują sobie dłonie i stopy oraz dlaczego noszą bindi – czerwony znak na czole.
Dziękujemy za fantastyczne spotkanie.

spotkanie-podroznik-Indie-2024_05
spotkanie-podroznik-Indie-2024
spotkanie-podroznik-Indie-2024_03
spotkanie-podroznik-Indie-2024_08
spotkanie-podroznik-Indie-2024_06
spotkanie-podroznik-Indie-2024_02
spotkanie-podroznik-Indie-2024_07
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7

16 kwietnia w bibliotece szkolnej odbędzie się konkurs recytatorski dla kl. 1-3. Każdego roku towarzyszy nam inne hasło. Tematem tegorocznego konkursu jest wiosna. Uczestnicy sami wybierają wiersz, który będą prezentować przed komisją. Zapisy przyjmujemy do 10 kwietnia po wyłonieniu wykonawców w konkursach klasowych. Wychowawcy zgłaszają imię i nazwisko ucznia oraz autora i tytuł wybranego wiersza. Maksymalnie pięcioro dzieci z każdej kl. 1-3. Kolejność wystąpień ustalona zostanie drogą losowania. Podczas recytacji komisja będzie oceniać: znajomość tekstu, prawidłową dykcje, intonację i ogólny wyraz artystyczny (rekwizyty, przebrania). Tekst wiersza powinien składać się z co najmniej trzech zwrotek. Przewiduje się nagrody za zajęcie 1, 2 i 3 miejsca. Najlepsze wystąpienia zostaną zaprezentowane na szkolnej stronie internetowej.
Tutaj można obejrzeć nagrania nagrodzonych uczniów z poprzedniego konkursu: http://www.sp2.rzeszow.pl/new/index.php/pl/z-zycia-szkoly/1636-rozstrzygniecie-szkolnego-konkursu-recytatorskiego 

Uczniowie klasy 2b odwiedzili rzeszowskie schronisko dla zwierząt "Kundelek". Wyjazd do schroniska poprzedziły lekcje z lekturą "Psie troski". Historia psa Betty, przygarniętego ze schroniska, który odwzajemnił się za okazaną troskę i opiekę, ratując życie nowemu opiekunowi bardzo poruszyła uczniów i była okazją do zainteresowania losem bezdomnych zwierząt. Głównym celem wycieczki było uwrażliwienie dzieci na los zwierząt oraz chęć I gotowości niesienia pomocy bezbronnym i skrzywdzonym zwierzętom. Uczniowie ofiarowali zwierzakom zebraną karmę i specjalne zabawki dla psów i kotów. Uczestniczyli też w zajęciach prowadzonych przez pracownika schroniska, z zaciekawieniem słuchali historii zwierzaków będących pod opieką schroniska. Zarówno lektura, jaki i wizyta w schronisku z pewnością pozostaną dobrą lekcją przyjaznego i odpowiedzialnego podejścia do wszystkich zwierząt.

2b-schronisko-kundelek-2024
2b-schronisko-kundelek-2024_02
2b-schronisko-kundelek-2024_03
2b-schronisko-kundelek-2024_04
2b-schronisko-kundelek-2024_05
2b-schronisko-kundelek-2024_06
2b-schronisko-kundelek-2024_07
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7

Klasa 1b odwiedziła Salę edukacyjną Ognik w Rzeszowie. Rolą strażaków było wytłumaczenie dzieciom jak ustrzec się zatrucia tlenkiem węgla (czadem) w tym jak należy dbać o prawidłową wentylację pomieszczeń. Ponadto uczniowie dowiedzieli się do jakich zagrożeń może doprowadzić niewłaściwe użytkowanie sprzętu domowego oraz jak powinna przebiegać ewakuacja z miejsca objętego pożarem. Dzieci, mogły również zobaczyć jak rozprzestrzenia się dym w warunkach pożaru, jak działają czujki dymu oraz tlenku węgla, jak nagrzewają się drzwi, za którymi powstał pożar. Poznawali także, skuteczne sposoby wzywania służb ratowniczych i udzielania pierwszej pomocy. Przymierzali ubrania strażackie oraz wsiadali do samochodu pożarniczego.

1b-wizyta-Ognik-2024
1b-wizyta-Ognik-2024_02
1b-wizyta-Ognik-2024_03
1b-wizyta-Ognik-2024_04
1b-wizyta-Ognik-2024_05
1b-wizyta-Ognik-2024_06
1b-wizyta-Ognik-2024_07
1b-wizyta-Ognik-2024_08
1b-wizyta-Ognik-2024_09
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Powitanie Wiosny to doskonała okazja, aby uzmysłowić dzieciom bogactwo, które niesie ze sobą budząca się do życia przyroda.
To był bardzo miły, wesoły i kolorowy dzień!!! Pamiętajcie, że Wiosna, to pora jest radosna!

1a_powitanie-Wiosny_2024
1a_powitanie-Wiosny_2024_02
1a_powitanie-Wiosny_2024_03
1b_powitani-Wiosny_2024_04
1b_powitani-Wiosny_2024
1b_powitani-Wiosny_2024_03
2a_powitanie-Wiosny_2024-1
2b_powitanie-Wiosny_2024
2c_powitanie-Wiosny_2024
2c_powitanie-Wiosny_2024_02
2c_powitanie-Wiosny_2024-1
3a_powitanie-Wiosny_2024-1
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12