Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość, biel- serce czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste.
Czesław Janczarski
Podsumowując patriotyczne lekcje uczniowie klasy 3a postanowili uczcić nasze barwy ojczyste wykonując flagę naszego Państwa.
Wywieś Flagę!
Świętuj z Nami!

Z okazji 230. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja zapraszamy do obejrzenia inscenizacji „Lekcja historii”, którą przygotowali członkowie kółka teatralnego działającego w naszej szkole.
https://www.youtube.com/watch?v=SJw9aus7Ke0 
My, Stanisław August z bożej łaski i woli narodu król polski, wielki książę litewski (…) uznając, iż los nas wszystkich od udoskonalenia konstytucji narodowej zawisł, ceniąc nad życie niepodległość zewnętrzną i wolność wewnętrzną narodu, którego los w ręce nasze jest powierzony, dla dobra powszechnego, dla ugruntowania wolności, dla ocalenia ojczyzny naszej i jej granic, z największą stałością ducha niniejszą konstytucję uchwalamy.
To słowa z Ustawy Rządowej, uchwalonej 3 maja 1791roku.
Powszechnie uznaje się, że Konstytucja 3 Maja była pierwszą w Europie i drugą na świecie. Regulowała ona ustrój prawny Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Święto z tej okazji zostało ustanowione w 1919 r. i ponownie w 1990 r.

Do tegorocznej III edycji konkursu napłynęło 51 prezentacji z 24 szkół. W tym roku szkolnym zadanie polegało na indywidualnym wykonaniu prezentacji multimedialnej przedstawiającej historię i walory turystyczne bliskie miejscu zamieszkania uczniów, ich małej Ojczyzny.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, a nagrodzone prace zostały wykonane na wysokim poziomie.
Bardzo dziękujemy młodzieży za zaangażowanie i profesjonalne podejście do tematu, a nauczycielom za zachęcenie uczniów do udziału w konkursie.
WYNIKI III POWIATOWEGO KONKURSU KRAJOZNAWCZEGO PODRÓŻE PO PODKARPACIU „Walory turystyczne mojej małej ojczyzny”:
I miejsce:
Natalia Miazga, kl. 7, Zespół Szkół w Wólce Niedźwiedzkiej
Kinga Piczak, kl. 8, SP-18 w Rzeszowie
Agata Siorek, kl. 7, SP-2 w Niechobrzu
II miejsce:
Marlena Bojda, kl. 8, SP w Palikówce
Krystian Hoszowski, kl.8, SP-28 w Rzeszowie
Anna Piskadło, kl. 8, SP-2 w Rzeszowie
III miejsce:
Katarzyna Domańska, kl. 7, SP-17 w Rzeszowie
Maja Kinasz, kl. 8, SP-25 w Rzeszowie
Grzegorz Walczak, kl. 7, SP-29 w Rzeszowie
Serdecznie gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji naszego konkursu.
Dyplomy i nagrody rzeczowe dla laureatów I, II i III miejsca oraz podziękowania dla ich opiekunów
zostaną przesłane na adres szkoły podany w zgłoszeniu.
Zapraszamy do obejrzenia prac uczniów, którzy zajęli I miejsce w konkursie:
Natalia Miazga, Zespół Szkół w Wólce Niedźwiedzkiej - POBIERZ
Kinga Piczak, SP-18 w Rzeszowie - POBIERZ
Agata Siorek, SP-2 w Niechobrzu - POBIERZ
Organizatorzy konkursu

Miło nam poinformować, iż następujący uczniowie naszej szkoły zostali laureatami i finalistami przedmiotowych konkursów:

  • Karolina Kawa, kl. 8a – laureatka Przedmiotowego Konkursu z Biologii - (do konkursu uczennicę przygotowała p. Agata Nowalińska)
  • Wiktor Bassara, kl. 7a – laureat Przedmiotowego Konkursu z Geografii - (do konkursu ucznia przygotowała p. Maria Cop)
  • Zofia Bożek. kl. 7b – laureatka Przedmiotowego Konkursu z Geografii - (do konkursu ucznia przygotowała p. Maria Cop)
  • Maja Ciepły, kl. 7b – finalistka Przedmiotowego Konkursu z Geografii - (do konkursu uczennicę przygotowała p. Maria Cop)
  • Jakub Podstawski, kl. 8a – finalista Przedmiotowego Konkursu z Geografii - (do konkursu ucznia przygotowała p. Maria Cop)

SERDECZNIE GRATULUJEMY I ŻYCZYMY DALSZYCH SUKCESÓW!

Przygody i trasę wyprawy Kazika, głównego bohatera lektury pt. "Afryka Kazika" uczniowie klasy 2b omawiali tym razem wg strategii opartej na metodzie cooperative learning czyli przez uczenie się oparte na współpracy. Każdy z 4 zespołów wykonywał przydzielone zadania: trasę wyprawy, napotkane zwierzęta, postaci, roślinność wykorzystując wybrane przez siebie materiały. W toku współnej przcy uczniowie mieli okazję nie tylko w sposób ciekawy omówić treść lektury, ale także działać wielozmysłowo i budować kompetencje kluczowe.